איך בוחרים שמלה בתקציב נמוך?

אין ספק כי תכנון של חתונה דורש הוצאות גדולות. מהאולם ועד הצלם, דרך האיפור, השמלה, הקייטרינג ועוד אינספור פרטים קטנים שמצטברים בדרך. לא קל לתכנן חתונה ולהישאר בתוך מסגרת התקציב.

מצד שני, יותר ויותר זוגות מעדיפים לצמצם את העלויות עד כמה שאפשר, בגלל אילוצים וגם בגלל רצון להשקיע יותר כסף בתחומים אחרים של חייהם המשותפים. חיסכון של כל שקל בתכנון האירוע יכול להיות משמעותי עבור ירח דבש ארוך, חיסכון לקניית דירה או כל פרויקט גדול אחר.

להגדיר את מסגרת התקציב

הדבר הראשון והכי חשוב לפני שמתכננים וסוגרים את הפרטים הקטנים, הוא לחשוב ולבנות את מסגרת התקציב שלכם. תקציב מוגדר וברור יעזור לכם לנווט בין הבחירות והאפשרויות השונות, החל בבחירת אולם אירועים וקייטרינג, דרך ספקים שונים ועד הפרטים הקטנים. אנחנו גם ממליצים לבנות סדר עדיפויות, לכל זוג יש העדפות שונות ויש כאלה שמעדיפים לשלם יותר בעבור תאריך נחשק ואילו אחרים לא יכולים לדמיין התפשרות על הבופה.

יש תחומים בחיים שבהם יש קשר ישר בין האיכות לבין המחיר, אבל בתכנון חתונה זה לא בהכרח כך. כמובן שיש תחומים “נוקשים” שבהם חיסכון באמת עלול להיות בעיה, ואנחנו ממליצים שלא להתפשר על האיכות של הקייטרינג ושל אולם אירועים בשרון, וכמובן לוודא שהם פועלים ברישיון. אבל בתחומים אחרים כמו קישוטים, אטרקציות לאורחים, מזכרות וגם שמלת הכלה, יש הרבה דרכים לחסוך. בחירה חכמה ביחד עם יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה הם שילוב מנצח.

שמלה יד שנייה

אחת האפשרויות הפופולריות כדי לחסוך בעלויות הוא לרכוש שמלת כלה יד שנייה. אנחנו יודעים, יש אנשים שחוטפים צמרמורת רק מצירוף המילים “יד שנייה”, אבל יש היום מגוון של דרכים לרכוש שמלה שתהיה איכותית ואלגנטית. יש היום קבוצות פייסבוק שמאפשרות לחפש שמלה או להציע דגמים למכירה, ויש גם כמה מעצבות שמציעות את השירות הזה. לפעמים צריך קצת יותר סבלנות כדי למצוא שמלה בדרך הזו, וכמובן שחשוב למדוד את השמלה ולבדוק אותה באופן אישי לפני הקנייה. אנחנו ממליצים להגיע עם ראש פתוח, ולזכור שיש הרבה תיקונים ושינויים שאפשר לעשות בעזרת תופרת תותחית.

בקטגוריה של שמלות כלה “משומשות” אפשר כמובן להשכיר שמלה, אבל האופציה הזו לא תמיד משתלמת. לפעמים מחיר ההשכרה דומה למחיר של שמלה חדשה. אנחנו לא פוסלים על הסף, אבל כדאי לעשות סקר שוק לפני ההחלטה.

פשרות קטנות וחסכוניות

לפעמים כל מה שמפריד בינך לבין שמלת כלה קסומה במסגרת התקציב, הוא חשיבה יצירתית והתפשרות. לדוגמה, יש הרבה מעצבים שמציעים דגמים מקולקציות קודמות בהנחות משמעותיות. ואנחנו תוהים האם זה באמת משנה? הרי גם לפני עונה וגם לפני שלוש עונות היו דגמים מהממים, ורוב האנשים ממילא לא עוקבים אחרי הטרנדים, ולא ידעו לזהות את הקולקציה החדשה גם אם חייהם יהיו תלויים בכך. העיקר שאת תמצאי את השמלה המושלמת.