איך לבחור פלייליסט מוצלח לחתונה?

החלטתם להתחתן? מזל טוב! לא משנה אם האירוע המשמח יתקיים בגן אירועים בדרום, במרכז, גן אירועים בשרון או אולם אירועים בשרון – אחד המרכיבים החשובים ביותר של כל אירוע חתונה הוא בחירת הפלייליסט. המוזיקה שתתנגן בחתונה שלכם תקבע את הטון של האירוע כולו, תייצר את האווירה בו ובלווית אלמנטים חשובים לא פחות – תיצור את הזכרונות שלכם ושל האורחים שלכם בחתונה. הוסיפו למשוואה אלכוהול איכותי, אוכל טוב ואנשים אוהבים שהגיעו לשמוח איתכם – ותקבלו את התמהיל המושלם לחתונה המושלמת! אז איך בוחרים פלייליסט?  שאלה נהדרת, מיד תגלו!

 

במי מתחשבים?

כמו הרבה דברים אחרים, מוזיקה היא עניין של טעם אישי וסגנון. יהיו זוגות שיאהבו מוזיקת רוק בועטת, אחרים שיעדיפו מוזיקה ישראלית שקטה, כאלה שיתחברו למוסיקה נוסטלגית וזוגות שחייבים שהמוזיקה שלהם בחתונה תהיה רובה ככולה בסגנון מזרחי. אז איך בוחרים? האם הטעם של החתן והכלה בלבד הוא זה שמכריע? האם זה של האורחים? או אולי זה שילוב בין השניים? מצד אחד, אתם רוצים ליהנות מהאירוע שלכם וליהנות מהמוזיקה שאתם אוהבים אך מצד שני, אתם לא רוצים שרחבת הריקודים תהיה ריקה רק כי אתם היחידים שאוהבים את המוזיקה שבחרתם… אם כך, הדבר הנכון ביותר הוא לשלב בין השניים – בין הטעם האישי שלכם, בין מיינסטרים מבורך ובין המכנה המשותף המשוער שיש לאורחים ולכם.

חלוקה לקטגוריות

כדי להבין אילו שירים חשובים לכם ומתי אתם רוצים שהם ינוגנו, צרו רשימה מסודרת עם השירים שמבחינתכם הם חובה. כדי להקל על התהליך, צרו את הרשימה הזו בחלוקה לקטגוריות: שירי קבלת פנים, שיר כניסה לחופה, שבירת כוס ויציאה מהחופה, שירים בזמן האוכל, שיר לסלואו וכמובן – שירים לריקודים! חשבו על השירים שאתם הכי אוהבים, נסו לגוון ולשלב כמה סגנונות כך שתקלעו לטעם כמה שיותר רחב – אך עדיין תישארו נאמנים לעצמכם.

סמכו על ה-DJ

אחרי שחשבתם על מוזיקה, ערכתם רשימה מסודרת ודמיינתם כיצד נראה פלייליסט החלומות שלכם – חשוב לקחת בחשבון שגם ה-DJ שבחרתם חייב להיות מעורב בסיפור, ואתם חייבים לשחרר, ולתת לו לעשות את העבודה שלו. חשוב לוודא שאתם והתקליטן שבחרתם משדרים על אותו גל, שהוא מבין מה אתם אומרים, מתעניין לגבי הקהל שלכם וההרכב שלו, יודע כיצד “לפתח” את הרשימה המוזיקלית שהפקדתם בידיו לכדי תמונה מלאה (ממש כאילו הוא מנחש את הטעם שלכם) והכי חשוב – יודע לזרום עם מה שקורה באותו הרגע על הרחבה. זוגות רבים מתכננים פלייליסט מסוים לחתונה, אך כשהאירוע מתחיל והרחבה מתחילה להתמלא – פתאום קולטים שאין זרימה. המוזיקה והקהל לא מתחברים. מה עושים? DJ מוכשר ידע ללהטט בין סגנונות שונים ולקרוא את הקהל שניצב מולו. בסופו של דבר, הדבר החשוב ביותר הוא ההנאה שלכם ושל האורחים שלכם מהחתונה.