מדריך – כל השאלות שחייבים לשאול את הצלם לפני שסוגרים

מזל טוב! אתם עומדים לפני אחד האירועים הכי חשובים ומרגשים בחייכם. לצד הקייטרינג, השמלה והמוזיקה, תיעוד האירוע חשוב לא פחות. הרי זו המזכרת המיוחדת שתמשיך ללוות אתכם שנים אחר כך.

אז רגע לפני שסוגרים עם הצלם, יש כמה דברים שאתם פשוט חייבים לשאול ולברר.

מה סגנון הצילום שלך?

לפני שסוגרים עם צלם, חובה לראות תיק עבודות כדי להבין בדיוק מה סגנון הצילום שלו. לכל צלם יש סגנון קצת שונה, וזה בא לידי ביטוי במגוון של דרכים. התאורה, בחירת הלוקיישן, בחירת הפוזיציות. יש צלמים שאוהבים לביים את המצולמים, ויש צלמים שמעדיפים לתת לבני הזוג להתנהג באופן הכי טבעי שיש מול המצלמה.

באיזה לוקיישן נצטלם?

אומנם את ההחלטה הסופית על הלוקיישן אפשר לשנות בהמשך (כמובן בתיאום מלא עם הצלם, מספיק זמן מראש), אבל כן כדאי לברר עם הצלם האם הוא מכיר את האזור של אולמות אירועים בשרון, והאם יש לו לוקיישנים מועדפים באזור. אם זה צלם שעובד הרבה באזור תוכלו ממש לראות דוגמאות מהלוקיישנים שהוא ממליץ עליהם. אם מתחשק לכם לעשות משהו שונה לחלוטין זה נהדר, חשוב לשאול את הצלם ולוודא שזה עומד במסגרת התקציב והחוזה, ובעיקר שזה הגיוני מבחינת לוח הזמנים ביום האירוע.

מה השירות כולל?

זוהי אחת השאלות החשובות ביותר, וחוסר תיאום ציפיות הוא הגורם הכי גדול לעוגמת נפש. חשוב לרדת ממש לפרטים הקטנים ולהבין מה המחיר כולל – צילומים מקדימים, צילומים במהלך האירוע, רק צילום סטילס או גם וידאו, הדפסת אלבום וכדומה. אל תשכחו לוודא מראש שהצלם מגיע לאירוע עם מצלמת גיבוי, וברוב המקרים מומלץ מאוד לסכם על שני צלמים לפחות במהלך האירוע עצמו. במיוחד כאשר מתחתנים במתחם של גני אירועים בשרון, שמכיל בנוחות הרבה אורחים. אתם לא רוצים לפספס את הרגעים המיוחדים רק בגלל שצלם אחד לא יכול לתת כיסוי מספיק לכל השטח הזה.

צלם מקצועי יפרט מראש כמה תמונות תקבלו לאחר האירוע מהצילומים המקדימים ומהאירוע עצמו, וכמה תמונות יהיו ערוכות באופן מלא וכמה באופן בסיסי.

מה הלו”ז?

השאלה הזו מגלמת בתוכה כמה חלקים.

החלק הראשון מתייחס לצילומים המקדימים. חשוב ביותר להיות מתואמים עם הצלם, ולדעת בדיוק מתי ואיפה הוא רוצה להתחיל לצלם. לפי זה תוכלו לתאם עם המאפרת ומעצב השיער, ולוודא שיש מרווח נשימה במידה ומתעכבים. כל איחור קטן משמעותו פחות זמן לצילומים, וזה קריטי במיוחד אם רוצים ליצור קונספט מסוים כמו צילומים לאור השקיעה.

התיאום של הצילומים המקדימים צריך להיות הגיוני גם מבחינת המרחק אל אולמות אירועים בשרון, כך שתוכלו להגיע ולהתארגן בנינוחות. החלק השני של השאלה כולל כמובן את הזמן של הצילומים באירוע עצמו, ועד איזו שעה הצלמים יהיו במקום.

וכמובן החלק השלישי והסופי הוא מתי תוכלו לעבור ולבחור תמונות, ומתי תקבלו את התוצרים הסופיים.