חתונה מצומצמת או מורחבת – איך מחליטים?

אתם בטוחים באהבה שלכם זה לזו, את יודעת בדיוק כיצד שמלת החלומות שלך נראית ואתה יודע בדיוק איזה שיר יושמע בשבירת הכוס – אך על דבר אחד אתם לא מצליחים להחליט: כמה אורחים להזמין? אז אתם מתחילים לחפש אולמות בעמק חפר, בצפון, בשרון וביתר חלקי הארץ – אך לא מצליחים לגבש עמדה. אז איך מחליטים האם לקיים חתונה מצומצמת או מורחבת? הנה כמה טיפים שיסייעו לכם בדרך לחתונה המושלמת!

 

השיקול הכלכלי

חתונה מרובת משתתפים משמעותה יותר מנות, יותר פרחים, יותר אלכוהול, מקום יותר גדול – ובאופן טבעי, גם יותר הוצאות. מנגד, חתונה קטנה גם עשויה לגרור אחריה הוצאות לא צפויות, שכן יש לא מעט ספקים הלוקחים מחיר קבוע – לא משנה כמה אורחים מגיעים – וכך כל הוצאה שלכם מתחלקת בפחות מוזמנים. כדי להבין האם אתם יכולים לעמוד בזה, פשוט הכינו טבלת תקציב ובדקו מהו התקציב שעומד לרשותכם, מהו הסכום שהייתם רוצים לשמור לאחרי החתונה ומהם ההוצאות אל מול שני אלה – וכך תוכלו להבין כמה אורחים אתם רוצים להזמין.

האווירה

לא משנה אם אתם מחפשים גני אירועים בדרום, בירושלים או גני אירועים בעמק חפר – גם אם גן האירועים או האולם שבחרתם יהיה היפה ביותר בעולם ותואם את האווירה שאתם שואפים לייצר, דעו כי כמות האנשים היא אחד הפרמטרים המרכזיים המשפיעים על האווירה בחתונה. אם אתם רוצים ליהנות מאווירה אינטימית ומשפחתית, העדיפו חתונה מצומצמת, אך אם אתם רוצים ליהנות ממסיבה תוססת, המונית ומלאת אנרגיה – כנראה שתעדיפו להזמין את כו-לם!

המשפחות שלכם

אין מה לעשות, אנחנו לא חיים בוואקום – ההורים שלנו, משני הצדדים, מהווים שיקול לא קטן בבחירה האם לערוך אירוע מצומצם או מורחב. אם אתם מגיעים ממשפחה גדולה, בה יש המון דודים, בני דודים ואילן יוחסין מסועף – החתונה שלכם, בהתאמה, תגדל משמעותית. בנוסף, אם ההורים של אחד הצדדים מחזיק בתפקיד מקצועי חשוב – גם ה’פוליטיקה’ הפנימית נכנסת לתמונה ומשחקת תפקיד חשוב, שכן יהיה עליו להזמין את כל ה”מי ומי”, משיקולים שהם לאו דווקא אהבת החתן והכלה…

הרלוונטיות

האם הוא יעלב אם לא אזמין אותו? האם היא תרגיש לא נעים לומר שהיא לא באה? התהיות הללו מוכרות לכם? אתם בחברה טובה! לא מעט זוגות מתקשים להחליט את מי כדאי להזמין ועל מי מוטב לוותר ופעמים רבות, מתוך שיקולים של חוסר נוחות, מזמינים לא מעט אנשים לא רלוונטיים – ומגדילים את כמות האורחים שלא לצורך. אל תפחדו מחתונה קטנה יותר אם זה אומר שיהיו בה רק אנשים שאתם אוהבים ואל תפחדו להעליב או לפגוע במי שלא הוזמן. כדי לעשות זאת בדרך הטובה ביותר, פשוט חשבו את מי תרצו לראות ביום המאושר בחייכם, ותפעלו בהתאם.